Pred poslancov prišiel o zavedení parkovacej politiky hovoriť aj primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Ako spomenul, mesto do detailov nevie, ako nový systém bude vyzerať, s návrhom je len na začiatku a všetko sa dá meniť až vtedy, keď sa to hýbe. Nesrovnal petržalským poslancom pripomenul, že každá mestská časť si urobí také pravidlá parkovania, aké im budú vyhovovať. Poznamenal tiež to, že zo strany bratislavských mestských častí cíti veľkú ochotu zaviesť nový systém parkovania.
Petržalskí poslanci majú k novému parkovaciemu systému v Bratislave niekoľko pripomienok. Podľa nich treba napríklad zjednotiť definíciu parkovacích kariet a vtiahnuť do parkovacej politiky aj verejnosť.
Petržalka tiež požaduje viazať 25 percent finančných prostriedkov pre Bratislavu na budovanie parkovacích kapacít pre lokalitu, kde ich vyzbierali. Samospráva žiada aj rozvoj MHD a iných alternatívnych druhov dopravy i spracovanie koncepcie budovania záchytných parkovísk. V pripomienkach spomínajú i spracovanie analýzy pripravenosti mestskej polície na zavedenie dočasného parkovania.
„Určite by som nešiel do technických konkrétnosti. Ideme sa prihlásiť k istej myšlienke,“ povedal v diskusii petržalský poslanec Oliver Kríž s tým, že predpokladá, že parkovací systém sa stretne aj s negatívnymi reakciami, tento trend spoplatnenia statickej dopravy je však podľa neho nevyhnutný.
Verejná diskusia o parkovaní s obyvateľmi je dôležitá aj podľa poslanca Milana Vetráka, aby sa ľudia neskôr nezačali ozývať, že nový systém parkovania je pre nich neakceptovateľný. „Starí Bratislavčania nesú ťažko, že treba za parkovanie platiť, keď to tak niekoľko rokov nebolo. Určite však treba zorganizovať verejnú diskusiu o parkovaní,“ pripojil sa poslanec Jozef Vydra a doplnil, že na verejných diskusiách občania niekedy pripomenú myšlienku, na ktorú sa zabudlo.
Pre zavedenie spoločnej parkovacej politiky v hlavnom meste Bratislava vypracoval bratislavský magistrát návrh VZN, nariadenie upravuje podmienky dočasného parkovania na vymedzených úsekoch ciest I. až IV. triedy v Bratislave. Určuje tiež zóny dočasného parkovania a jeho podmienky. Ďalej určuje aj minimálnu a maximálnu výšku úhrady za dočasné parkovanie, spôsob úhrady a preukázanie jej zaplatenia. Z veľkých bratislavských mestských častí vydali k VZN hlavného mesta SR Bratislavy kladné stanovisko mestské časti Staré Mesto a Nové Mesto, nesúhlasne stanovisko dali mestské časti Dúbravka a Karlova Ves.