Autobusy typu Ikarus jazdili v bratislavských uliciach od roku 1996. Bratislava mala spolu 96 kusov kĺbových vozidiel typu 435 a 44 sólo vozidiel typu 415. Posledný z nich si plánuje Dopravný podnik Bratislava ponechať ako muzeálny exponát. Ak to bude aj naďalej dovoľovať jeho technický stav, nie je vylúčené, že sa ukáže počas jázd historickými vozidlami v bratislavských uliciach.
„Urobíme všetko, čo bude v našich silách, aby táto jazda nebola úplne tou poslednou. Fanúšikom verejnej dopravy doprajeme vychutnať si jazdu historickým IKARUSOM pri špeciálnych akciách,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ DPB Milan Urban.
Ako informovala hovorkyňa dopravného podnika Adriana Volfová medzi výhody vozidla patril už v tej dobe elektronický informačný systém, či prvýkrát nainštalovaná klimatizácia v kabíne vodiča. Po prvý raz bolo v tomto autobuse podmienené aj zatvorenie dverí signalizačným zariadením, dokonca vozidlo spĺňalo aj normu motora Euro 2.