Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavla Freša na novej zastávke na Ráztočnej ulici budú zastavovať vlaky z Podunajských Biskupíc, ľudia z Vrakune tak obídu zápchy a jednoduchšie a rýchlejšie sa dostanú do centra hlavného mesta. Vrakuňa má najhoršiu dopravnú dostupnosť a momentálne najlepším riešením pre ňu sú koľajnice, dodal.
Na výstavbu novej železničnej zastávky musela Vrakuňa získať povolenia od trinástich inštitúcií. Cez novú zastávku bude premávať dopravca Regiojet, v ktorého grafikone je už zastávka uvedená. Vlaky z novej zastávky budú premávať na železničnú stanicu Nové Mesto šesť minút a na hlavnú železničnú stanicu Bratislava prídu za pätnásť minút.
Začiatok výstavby zastávky je dôsledok iniciatívy za jej vybudovanie, ktorú začal minulý rok starosta Martin Kuruc. „Tranzitná a vnútromestská doprava a s tým súvisiace dopravné zápchy predlžujú čas dopravy obyvateľov z Vrakune a okolitých obcí do iných častí Bratislavy. Kolabujúca doprava tiež nepriaznivo pôsobí na životné prostredie a znižuje kvalitu života obyvateľov,“ uviedol.
Do roku 2020 by malo v Bratislave vzniknúť sedem nových železničných zastávok v rámci takzvaných terminálov integrovanej osobnej prepravy (TIOP7). Financie na výstavbu siedmich nových zastávok by mali byť čerpané z eurofondov. Pre všetky terminály už sú spracované dokumentácie pre územné rozhodnutia. Terminály Vrakuňa na Dvojkrížnej ulici, Ružinov a Trnávka by mali byť vybudované v rokoch 2017 až 2019.