Namiesto peňazí vydal automat potvrdenie

Namiesto mincí papierik s potvrdením a návodom, ako sa k nim dostať. Automat na lístky na zastávke bratislavskej električkovej trate zo Šafárikovho námestia do Petržalky cestujúcim nevydával peniaze, ale potvrdenia, že ich nedostali.

08.08.2016 20:00
šafárikovo námestie, štúrova ulica, električka, Foto: ,
Niektoré automaty na lístky do bratislavskej MHD nevydávali hotovosť, ale potvrdenie o jej nevyplatení.
debata (10)

Spoločnosť, ktorá zabezpečuje servis prístrojov, v pondelok priznala, že došlo k chybe v rámci „ladenia systému“, ktorú už odstránili.

Doklad o tom, že automat nemá drobné, nahneval cestujúcu Lenku, ktorá svoju skúsenosť zverejnila na sociálnej sieti. Električkou chceli minulú sobotu cestovať dvaja dospelí so psom. „Naše lístky (pre ľudí) sme si kúpili cez sms, síce drahšie, ako potrebujeme, ale tešíme sa ako malé deti, že už niečo máme. Fajn, idem do automatu kúpiť 35-centový lístok pre psa. Platím päťeurovou bankovkou, mince nemáme. Mám lístok! A bloček! Ale kde je výdavok? Nikde nič…“ opísala Lenka.

Na potvrdení, ktoré vyšlo z automatu, sa hneď pod sumou, ktorú mala dostať, dočítala, že prístroj nemá dosť hotovosti, aby jej mohol vydať. Na základe tohto dokladu má podľa informácií na ňom žiadať o nevrátený výdavok „po 24 hodinách v pracovných dňoch na referáte odbytu cestovných lístkov“. Uvedená je aj e-mailová adresa a telefónne číslo. Lenka nerozumela, že sa niečo také môže stať. Ak by si chcela ísť po peniaze osobne, musela by zase zaplatiť za cestovné, hoci žiadnu chybu neurobila. Spoločnosť, ktorá zabezpečuje servis prístrojov, priznala, že došlo k problému pri ladení systému nových multifunkčných automatov. Podľa nej ide o úplne novú sériu zariadení, ktoré viac ako polrok od inštalácie neboli v prevádzke a „museli čeliť rôznemu počasiu bez priebežnej údržby a testovania“. Stáli teda šesť mesiacov vonku ako súčasť stavby bez toho, aby fungovali. Teraz prebieha ich ladenie a začleňovanie do platobného systému Dopravného podniku.

„Konkrétny problém cestujúcej v MHD priamo súvisí s uvedeným procesom, počas ktorého sme detekovali skutočnosť, že multifunkčný predajný automat neposlal automaticky generované hlásenie o tom, že došlo vyčerpaniu zásoby mincí alebo sa minul papier na tlač cestovných lístkov. Problém sme už odstránili a intenzívnym nasadením kolegov z prevádzkového úseku multifunkčných predajných automatov situáciu priebežne monitorujeme,“ uviedla v stanovisku spoločnosť Transdata, ktorú celá situácia mrzí.

Prípadné ďalšie problémy je Transdata podľa vlastných slov pripravená riešiť a okamžite reagovať. Dopravný podnik Bratislava upozorňuje, že cestujúci si po nevydané peniaze nemusí prísť iba osobne, ale môže o ne požiadať aj mailom. „Pošle kópiu bloku, svoje kontaktné údaje, prípadne aj číslo účtu. Po preverení situácie mu obratom podnik pošle peniaze buď na účet, alebo poštovou poukážkou najneskôr však v lehote 30 dní,“ vysvetlila jeho hovorkyňa Adriana Volfová.

Ako dodala, potvrdenie sa nepovažuje za cestovný lístok. V prípade, že cestujúci si na ďalšiu jazdu lístok nekúpi a dostane pokutu, Volfová odporúča, aby sa s reklamáciou obrátil na Dopravný podnik. Ten mu po preverení pokutu odpustí. Nových multifunkčných automatov, medzi ktoré patril aj ten s nedostatkom hotovosti, má Dopravný podnik osem. Rovnako bude fungovať aj trinásť starších, do ktorých sa aplikácia inštaluje.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #MHD