Medzi blokujúcimi boli aj všetci kysuckí primátori, viacerí starostovia a tiež zástupcovia najväčších závodov v regióne.
„Táto protestná blokáda je vyvrcholením začiatku petičnej akcie, ktorá beží naprieč celými Kysucami a ktorá má vyslať jasný odkaz vláde, že po tejto ceste chodí 25-tisíc áut za 24 hodín, čo je najviac v rámci Slovenska. V súčasnosti máme termín z Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorý hovorí, že diaľnica bude stáť až v roku 2026. To je odteraz zhruba 10 rokov a Kysuce tento nápor dopravy určite nezvládnu,“ povedal člen petičného výboru Matej Fabšík.
Kysučania ministerstvo dopravy žiadajú, aby opäť zaradilo výstavbu kysuckej D3 medzi investičné priority a začalo okamžite stavať aj chýbajúce úseky okolo Kysuckého Nového Mesta. Podľa pôvodných sľubov mala byť D3 hotová v roku 2010, aktuálne sa hovorí až o roku 2026. „Od prvých sľubov ubehlo 17 rokov a diaľnica je stále v nedohľadne, termíny hovoria o roku 2026 a to nemôžeme akceptovať.
V súčasnosti sa stavajú diaľnice na Slovensku aj na úsekoch, kde intenzita nedosahuje ani 10-tisíc áut za 24 hodín, avšak tu na Kysuciach máme reálnu intenzitu 25-tisíc áut za 24 hodín,“ dodal Fabšík.
Ministerstvo dopravy v reakcii na dnešnú blokádu konštatuje, že o komplikovanej dopravnej situácii na Kysuciach vie a robí všetko pre to, aby sa pokračovalo vo výstavbe aj na ďalších úsekoch.
„Faktom je, že peniaze z eurofondov vyčlenené na výstavbu diaľnic sú praktický minuté. Štát sa preto musí rozhodnúť, či a ako bude do roku 2020 pokračovať v budovaní dopravnej infraštruktúry. Ministerstvo dopravy spolu s ministerstvom financií, preto chystá rokovania s opozíciou o otvorení dlhovej brzdy tak, aby si štát mohol výhodne požičať peniaze a použiť ich na urýchlenie výstavby ciest. O ďalšej výstavbe cestných úsekov sa rozhodne po hlasovaní o uvoľnení dlhovej brzdy, s ktorou musí súhlasiť aj opozícia,“ uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.