Ako ďalej povedal novinárom, patria sem uzavretie cesty pred autobusovou stanicou, ďalšou je rekonštrukcia Karloveskej radiály, ktorá preťaží Karloveskú ulicu a nábrežie. „Dôležitým projektom bude rekonštrukcia cesty na Moste SNP, kde je možné, že most na nejaký čas uzavrú úplne. Ak sa toto všetko stane, v tomto prípade stretne, plus pribudne rekonštrukcia ciest, ktorú mesto plánuje, môžu nastať vážne dopravné problémy,“ upozorňuje Uhler.
Tri veľké projekty naraz
Ako ďalej spomenul, ešte však neukončili všetky verejné obstarávania, ktoré s tým súvisia. Keď ich ukončia a uzavrú zmluvy, potom bude jasné, kedy s prácami začnú. „Je vysoko pravdepodobné, že sa nám tieto projekty stretnú v jednom čase, v lete počas prázdnin,“ dodal s tým, že preťažené bude nielen nábrežie v oboch smeroch, ale aj mosty.
Uhler predpokladá veľké dopravné zápchy aj okolo Mlynských nív. „V tomto prípade by bolo lepšie, aby Bratislavčania využívali viac verejnú dopravu,“ poznamenal.
Iveta Kešeľáková z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu pre agentúru SITA uviedla, že v súvislosti s plánovanou opravou cesty na Moste SNP, modernizáciou Karloveskej radiály i rekonštrukciou autobusovej stanice a okolia Mlynských nív mesto pracuje na pláne organizácie dopravy so všetkými zapojenými orgánmi.
Dátumy nepoznajú
Rokovania podľa nej pokračujú a bolo by predčasné hovoriť o konkrétnych termínoch začiatku stavebných prác. „V spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava a Krajským dopravným inšpektorátom hlavné mesto hľadá spôsoby ako pri týchto dopravných projektoch čo najviac eliminovať negatívne dopady na dopravu v Bratislave,“ ukončila Kešeľáková.
V rámci obnovy Karloveskej radiály budú modernizovať súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Úsek električkovej trate sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera-Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.
Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule s aktuálnymi informáciami, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur.
Most SNP mali opravovať už vlani
Termín začiatku opravy cesty na Moste SNP v Bratislave stále nie je známy. Pôvodne chceli cestu opravovať vlani, urobiť to však nestihli. Začiatkom februára primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal spomenul, že oprava cesty na Moste SNP je náročná na čas a komunikovali o nej aj s políciou. „Povedali, aby sme na rekonštrukciu využili prázdniny. Čiže, asi takto budeme postupovať," poznamenal. Celková suma za opravu vozovky na Moste SNP sa hýbe vo výške približne od jedného do 1,3 milióna eur.
Na základe právoplatného stavebného povolenia začne spoločnosť HB Reavis v lete s výstavbou novej autobusovej stanice Nivy. Ako agentúru SITA informovala Martina Jamrichová z HB Reavis, investora projektu, spoločnosť tiež plánuje začať so stavebnými prácami na obnove ulice Mlynské nivy.
Nová autobusová stanica ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia. Nástupištia autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží. Podľa plánu by mohli mať Bratislavčania už v roku 2018 nový bulvár Mlynské nivy a v roku 2020 novú autobusovú stanicu.