J&T navrhuje v Bratislave novú električkovú trať, reaguje tak na lanovku

Zámer prepojiť Petržalku s mestom lanovkou ponad Dunaj alebo elektrickou dráhou vyvolal vášnivú diskusiu. S návrhom prišiel investor projektu Stanica Nivy, spoločnosť HB Reavis. Konkurencia nechce ostať pozadu. Developer J&T Real Estate, ktorý má v lokalite niekoľko projektov, prispel do diskusie o smerovaní dopravy v hlavnom meste. Spoločnosť vyjadrila verejný záväzok, že je pripravená financovať vybudovanie električky v zóne Nové Lido a prispieť aj na vybudovanie trasy Šafárikovo námestie – Pribinova – Košická – Ružinov.

31.03.2017 11:30
debata (10)
zväčšiť Vizualizácia budúcej električkovej trate. Foto: J&T Real Estate
eurovea, električka, košicka Vizualizácia budúcej električkovej trate.

Spoločnosť chce do diskusie o nosnom dopravnom systéme v meste, koľajovej doprave, prispieť konkrétnymi a uskutočniteľnými krokmi. Pripravená je investovať peniaze aj odborné znalosti.

„Električku považujeme za dôležitý prvok v prepojení všetkých častí mesta. Naše aktuálne projekty Nové Lido, Panorama City, Klingerka a extenzia Eurovea vytvoria živé mestské štvrte na oboch stranách Dunaja. Preto chceme vyjadriť verejný záväzok, že vybudujeme električkovú trať v zóne Nové Lido a na základe diskusie s kompetentnými významne prispejeme aj na vybudovanie prepojenia električky v trase Šafárikovo námestie – Pribinova – Košická – Ružinov,“ uviedol Peter Korbačka z J&T Real Estate.

Električková sieť Bratislavy dnes predstavuje približne 40 kilometrov. Rozvinutá je v niekoľkých radiálach. Západná radiála smer centrum – Karlova Ves – Dúbravka, a tri východné radiály: smer centrum – Rača, smer centrum – Ružinov a smer centrum – Zlaté piesky sú v prevádzke už roky. Pokračuje výstavba južnej radiály na Petržalku.

zväčšiť Mapa navrhovanej električky. Foto: J&T Real Estate
eurovea, elel Mapa navrhovanej električky.

Rozvoj Bratislavy podľa developera ukázal presun ťažiska centrálnej časti mesta východne od Šafárikovho námestia smerom k prístavu, Prievozu a na petržalskú stranu Dunaja. Súčasné električkové radiály preto trendom nevyhovujú alebo ani neexistujú. Za najaktuálnejší označil Korbačka preťažený smer centrum – Slovnaft – Vrakuňa.

„Nové východné centrum Bratislavy potrebuje električku. Čakať na metro nemá význam. Rozvoj električkovej siete je efektívnou cestou ako dostať ľudí do mestskej hromadnej dopravy a odbremeniť staré a nové centrum od automobilovej dopravy. Flexibilná a rýchla mobilita obyvateľov a návštevníkov musí byť prioritou. Električkové radiály smerujúce na okraj mesta musia ponúknuť aj pre návštevníkov štandardné možnosti presadnúť z auta na kvalitnú a rýchlu električku a konečne priniesť do Bratislavy skutočný systém P+R (zaparkuj a použi MHD),“ doplnil Peter Korbačka.

zväčšiť Vizualizácia Eurovea 2. Foto: J&T Real Estate
eurovea2 Vizualizácia Eurovea 2.

Električka by mala v budúcnosti prechádzať jadrom ľavobrežného centra mesta medzi komplexom Eurovea a Slovenským národným divadlom, ako aj cez pravobrežné centrum na Novom Lide, a navzájom ich prepájať. Dobudovaním okružného systému električiek cez Pribinovu a Košickú ulicu smerom na radiálu centrum – Ružinov môže byť podľa investora raz Nové Lido ako aj samotná Petržalka pohodlne prepojená nielen s centrom mesta, Dúbravkou, Račou, Ružinovom a Zlatými pieskami, ale v budúcnosti aj s areálom Slovnaftu a Vrakuňou.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #doprava #električka #Eurovea