„Hlavné mesto teraz posudzuje argumenty prokuratúry a predloží tento protest prokurátora na vyjadrenie poslancom mestského zastupiteľstva, ktorí rozhodnú, či protestu prokurátora vyhovejú alebo nie,“ spomenula Kešeľáková. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal povedal, že mestské zastupiteľstvo by sa protestom malo zaoberať na júnovom zasadnutí.
Podľa primátora protesty prokuratúry nie sú nič nové, ani neobvyklé, nemajú ani žiadny právny následok. „Vyjadrujú iný právny názor alebo stanovisko prokuratúry. Je to súčasť života mesta, najmä v takýchto prípadoch, keď sa konečne riešia problémy, ktoré boli dlhodobo zanedbávané,“ pripomína magistrát. Nesrovnala však mrzí, že to blokuje riešenie vecí, na ktoré občania čakajú. Verí však, že sa všetky náležitosti vysvetlia a v prípade parkovacej politiky budú konečne môcť urobiť v meste s autami poriadok.
Prekročilo mesto kompetencie?
Michal Šurek z Krajskej prokuratúry Bratislava uviedol, že problém, ktorý hraničí s porušením ústavnosti, je prekročenie kompetencie mesta pri určovaní postavenia rezidentov v jednom byte a ich vzťahu k prvému či ďalšiemu autu. Podľa prokuratúry mesto môže zvýhodniť rezidentov, osoby s trvalým pobytom v Bratislave, spôsobom, že určí maximálny počet rezidentských kariet na byt, ktoré ich zvýhodňujú. „Všetky tieto osoby by mali mať k zvýhodneniu rovnaké postavenie,“ spomína prokuratúra.
V proteste tiež uvádza, že hlavné mesto nie je oprávnené regulovať ceny parkovania. Určiť musí pevnú sumu jednotlivých položiek parkovného alebo to nechať na mestské časti. „Mesto môže robiť cenovú reguláciu len pri cene lístkov autobusovej a električkovej dopravy,“ dopĺňa. „V prípade nevyhovenia protestu bude zvažované podanie žaloby na súd,“ ukončil Šurek.
Pravidlá parkovania platia od marca
Všeobecne záväzné nariadenie, ktoré určuje pravidlá parkovania v meste, platí od 1. marca. Aby však mohli bratislavské mestské časti parkovaciu politiku praktizovať, musí byť schválený dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy. O tom by mali poslanci rokovať na štvrtkovom rokovaní mestského zastupiteľstva. Dodatok upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy.
„Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť VZN v miestnom zastupiteľstve, ktoré bude obsahovať najmä úpravu výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia,“ poznamenal Marek Papajčík z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu.