Rekonštrukciu však bratislavský magistrát naplánoval na tento rok a považuje ju za najväčšiu investíciu hlavného mesta v tomto roku. Úsek električkovej trate, ktorý sa má rekonštruovať, sa začína od tunela pod Hradným vrchom a končí sa na križovatke ulíc Mikuláša Schneidera Trnavského s Hanulovou/Bagarovou ulicou.
Termín začiatku stavebných prác tak stále nie je známy a nie je možné ho ani určiť. „Závisí to od úspešného ukončenia verejného obstarávania a potrebného času na kvalitné uskutočnenie stavby. Proces verejného obstarávania má svoj legislatívny priebeh,“ informovala hovorkyňa Bratislavy v marci.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal koncom minulého roka na otázku, či to mesto stihne do novembrových komunálnych volieb odpovedal, že takto nestojí otázka a hovoriť termíny by bolo nezodpovedné. „Nerobím to pre voľby. Urobiť to treba, lebo Bratislava to potrebuje,“ spomenul. Verejné obstarávanie sa skončí podpisom zmluvy. Potom chce mesto informovať o ďalších krokoch. Na otázku, či celý proces netrvá dlho, primátor povedal, že sa to nedá urobiť rýchlo a zdržujú to aj rokovania so zodpovednými orgánmi.
Modernizácia električkovej trate v Karlovej Vsi bude rovnaká ako v Dúbravke. Modernizovať budú súčasnú dvojkoľajovú električkovú trať, ktorá prechádza katastrálnymi územiami bratislavských mestských častí Staré Mesto, Karlova Ves a Dúbravka. Stavba je situovaná v pôvodnom trasovaní súčasnej električkovej trate v dĺžke približne 6,7 kilometra. Stavebníkom je Hlavné mesto SR Bratislava. Obnova trate má zvýšiť i bezpečnosť, čo si vyžaduje aj úpravy na existujúcich priechodoch pre chodcov, ale aj vybudovanie nových priechodov pre chodcov a cyklistov. Pribudnúť by mali aj nové prístrešky, informačné tabule, modernejšie automaty na lístky i odpadkové koše. Predbežnú investíciu na modernizáciu úseku trate odhadli na 67 miliónov eur. Projekt financuje Európska únia, mesto a aj štát. Cieľom modernizácie trate je skvalitnenie električkovej dopravy i skrášlenie prostredia.