VIDEO: Prejde Vallovi v Bratislave radikálna parkovacia politika?

Jednotnú parkovaciu politiku v Bratislave chce mať nový primátor Matúš Vallo schválenú v prvom polroku 2019. Súčasné všeobecné záväzné nariadenie (VZN) o regulácii parkovania z decembra 2016, ktoré zatiaľ platí len na papieri, ale nechce úplne zmiesť zo stola. Odmieta však pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť samostatne tvorila vlastnú reguláciu parkovania, zaviesť chce jednotnú celomestskú parkovaciu politiku.

07.01.2019 12:26 , aktualizované: 17:45
debata (31)

Pred voľbami nový primátor Matúš Vallo zhrnul svoje zámery týkajúce sa aj parkovacej politiky v dokumente s názvom Plán Bratislava. Dokument počíta s tým, že ročná parkovacia karta pre prvé auto bude rezidentov stáť 299 eur. "Za druhé osobné motorové vozidlo 599 eur (rovnaký držiteľ vozidla),“ uvádza dokument. Krátko po voľbách Vallo hovoril o nižších cifrách. "Sme za to, aby poplatok za parkovanie bol ten, ktorý je schválený už rok a pol. V tejto fáze o ňom nerozhoduje primátor ani mestské zastupiteľstvo, ale miestne zastupiteľstvá. Je to medzi 20 a 100 eurami za rezidenčnú kartu za rok,“ povedal Vallo vlani v novembri pre TV Pravda. Pri mimobratislavských vodičoch počíta Vallo s parkovým 30 eur za týždeň. Vallo tiež po voľbách naznačoval, že platiť sa bude až vtedy keď sa vybudujú záchytné parkoviská.

VIDEO: Na videu z novembra 2018 je vyjadrenie Valla, kde hovorí hneď po voľbách o spoplatnení parkovania. O parkovacej politike hovorí od času 0:35 min.

Video

Aktuálne Vallo očakáva, že spolu s bratislavskými poslancami a starostami nájdu zhodu na ešte lepšom spôsobe realizácie parkovacej politiky v Bratislave. „VZN, ktoré bolo doteraz schválené, je výsledkom mnohých kompromisov. Starostovia sa chcú o tom ešte baviť, hľadáme spôsob, ako to urobiť čo najefektívnejšie a najrýchlejšie,“ povedal pre TASR. Parkovací systém v rámci celej Bratislavy by mala podľa primátora obhospodarovať jedna firma. „Dáva mi to väčšiu logiku,“ zdôvodnil. Jednotný systém by podľa neho bol viac pod kontrolou.

V minulom volebnom období však mali s takýmto návrhom problém niektoré mestské časti, ktoré žiadali mesto, aby si mohli na svojom území vytvárať vlastné pravidlá parkovania a zároveň rozhodnúť, kto sa o parkovaciu politiku bude starať. Bývalý primátor Ivo Nesrovnal ich požiadavke vyhovel a rátalo sa s tým, že mestská časť, ktorá sa bude chcieť do parkovacej politiky zapojiť, prijme vlastné a špecifickejšie VZN. To malo riešiť aj jednotlivé ceny za parkovanie. Parkovacia politika sa však za bývalého vedenia nespustila, poslanci totiž opakovane neschválili na to potrebnú zmenu štatútu hlavného mesta.

VIDEO: Čo hovoria na spoplatnenie parkovania Bratislavčania? Anketa je z novembra 2018.

Video

Viceprimátorka Tatiana Kratochvílová priblížila, že sa vytvára pracovná skupina, ktorá bude rokovať, akou formou a kedy bude parkovacia politika prijatá. „Nechceme začať od nuly. Mnohé procesy boli rozbehnuté a my chceme na to nadviazať s tým, že to začneme otvorene komunikovať, lebo to bol najväčší problém,“ skonštatovala pre TASR. Mestský poslanec a starosta Petržalky Ján Hrčka považuje filozofiu jednotnej celomestskej parkovacej politiky za logickú. Priznal však, že Petržalka paralelne pripravuje aj vlastnú alternatívu regulácie parkovania v mestskej časti. „V mestskej časti potrebujeme parkovaciu politiku čo najskôr. Keď jednotná mestská bude v poriadku, pôjdeme tou cestou. Ak nebude, pôjdeme vlastnou cestou,“ vyhlásil.

31 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #parkovacia politika #matúš vallo