Parkovacia politika bude podľa šéfa bratislavskej samosprávy jednou z najdôležitejších zmien, na ktorej v meste pracujú. „Výrazne totiž ovplyvní nielen parkovanie, ale aj celkový pohyb áut po meste a dochádzanie autami do mesta. Uvedomujeme si, že to vôbec nie je jednoduché a ani populárne riešenie, a aj preto sa začínajú objavovať hoaxy o cenách parkovacích kariet,“ uviedol Vallo. Vidí za tým, „evidentnú“ snahu už vopred urobiť z parkovacej politiky „strašiaka“. Hlavné mesto chce preto vo štvrtok predstaviť médiám a verejnosti základné parametre parkovacej politiky.
„Nateraz však môžem povedať, že šíriace sa informácie o stovkách eur za rezidenčnú parkovaciu kartu nie sú pravdivé a jej cena bude rádovo nižšia. Rezidenčná parkovacia politika bude jednotná, nebude z nej profitovať žiadna súkromná firma a získané peniaze sa vrátia do budovania ďalšej infraštruktúry na parkovanie a dopravu v Bratislave,“ deklaruje Vallo.
Bratislava sa pripravuje na spustenie regulácie parkovania. Potvrdzuje to aj tohtoročný mestský rozpočet. V ňom je zahrnutá aj investícia do spustenia celomestskej parkovacej politiky a výstavby viacerých parkovacích plôch. Bežné výdavky na parkovaciu politiku sú rozpočtované vo výške 500-tisíc eur a sú určené na implementáciu parkovacej politiky. Kapitálové výdavky vo výške 900-tisíc eur sú určené na mestský systém plateného parkovania, ako je správa digitálneho pasportu parkovacích miest, nákup parkomatov či technológií na kontrolu parkovania. Ďalšie výdavky na úrovni 1,8 milióna eur smerujú na výstavbu parkovacích miest a vybudovanie záchytných parkovísk.
Mesto v marci uviedlo, že chce mať pravidlá jednotnej parkovacej politiky, schválené v prvom polroku 2019. Ich spustenie v prvých zónach predpokladá v prvom polroku 2020. Súčasné všeobecné záväzné nariadenie (VZN) o regulácii parkovania z decembra 2016 zatiaľ platí len na papieri. Primátor Vallo v januári uviedol, že ho nechce úplne zmiesť zo stola. Odmieta však pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť samostatne tvorila vlastnú reguláciu parkovania, zaviesť chce jednotnú celomestskú parkovaciu politiku.
VIDEO: Aj keď budúci primátor Bratislavy Matúš Vallo pred voľbami hovoril najmä o spoplatnení parkovania pre mimobratislavských vodičov, ukazuje sa, že platiť majú všetci. Čo na to hovoria vodiči v Bratislave? (Vysielané 12.11.2018)