„V praxi to znamená preventívne ošetrenie povrchov pred snežením alebo poľadovicou, priebežné odhŕňanie a posyp ciest a chodníkov počas sneženia a následne čo najrýchlejšie zabezpečenie zjazdnosti a schodnosti komunikácií v správe mesta po ukončení sneženia,“ priblížil. Mestský dispečing má podľa jeho slov pripravený komplexný, celomestský plán zásahu vrátane preventívnych posypov ešte pred samotným snežením, ktoré bude podľa aktuálnych podmienok prispôsobovať.
Dopravný podnik Bratislava tiež vybavil vozidlá, ktorých trasy vedú kopcami, pneumatikami s odolnejším dezénom. Na starosti má aj údržbu zastávok MHD. V pohotovosti je podľa Bublu aj energodispečing, ktorý rieši prípadnú námrazu na trakčnom vedení. „DPB disponuje aj vyslobodzovacím vozidlom s hydraulickou rukou,“ dodal.
Podotkol, že v posledných rokoch v Bratislave evidujú zvýšený výskyt poľadovice, pričom najkritickejšími lokalitami sú kopce, roviny v otvorenom priestore a mosty. „Kopce pre podšmykávanie kolies vozidiel, roviny v otvorenom priestore pre snehové záveje a poľadovicu a mosty preto, lebo ich konštrukcia je vystavená poveternostným vplyvom a zamŕzajú ako prvé,“ ozrejmil. Tieto lokality sú preto z hľadiska údržby prioritizované. „V prípade, že sa očakáva poľadovica, vyrážajú sypače aj v nočných hodinách, aby neuviazli v rannej špičke a aby boli cesty ráno bezpečné,“ dodal Bubla.
Plány zásahov mesto aktualizuje dvakrát denne na základe denných predpovedí Slovenského hydrometeorologického ústavu. „Ak sa očakáva silnejšie sneženie, sypače sú naložené a pripravené ešte pred vydaním ostrého pokynu, aby sa tak skrátil ich reakčný čas. Navyše, sypače sú premiestňované na depá v blízkosti kopcov, aby sa ich reakčný čas skrátil a mohli sa vyhnúť napríklad prípadným zápcham,“ doplnil hovorca.