Podľa úradov pre vyšetrovanie leteckých nehôd BEA vyslalo lietadlo kvôli problémom s údajmi o rýchlosti v priebehu piatich minút 24 núdzových signálov. Následne sa odpojil autopilot a nasledoval prechod na normálne manuálne riadenie. Stredisko riadenia leteckej prevádzky v senegalskom Dakare potom nedostalo ďalšie informácie o pohybe stroja.
Jeho pád sa podľa BEA zrýchľoval, na hladinu dopadol zadnou časťou a až po náraze na hladinu sa roztrieštil. Pátracie hliadky vylovili počas niekoľkých týždňov až 640 kusov trosiek.
Z poskytnutých informácií vyplýva, že posádka bola náhlou zmenou situácie asi prekvapená a nestačila zareagovať. To zrejme nemohli ani cestujúci – podľa BEA nebola žiadna z nájdených záchranných viest nafúknutá, aby mohla byť použitá v mori.