Zaplatí tak za masaker, ktorý sa stal 16. apríla. Jeho plavidlo sa v ten deň potopilo neďaleko juhokórejského pobrežia a v jeho útrobách našlo smrť 304 ľudí. Pôvodne prokurátor navrhoval pre kapitána trest smrti, ale sudca bol napokon oveľa zhovievavejší.
„To nie je spravodlivé!“ zvolala jedna z príbuzných obetí nehody. „Životy našich detí majú skutočne takú malú cenu? Ani trest smrti by nebol pre posádku dostatočný,“ hnevala sa ďalšia svedkyňa procesu.
Ako pripomína BBC, kapitán I Čun-sok sa pokúšal brániť tvrdením, podľa ktorého v kritickom čase ho zasiahlo „zatemnenie mysle“, a tak si vraj nedokázal uvedomiť, čo sa v skutočnosti deje.
Podľa agentúry Jonhap ďalších trinásť obvinených si odsedí za mrežami od 30 do 20 rokov. Najvyšší trest z nich dostal hlavný lodný inžinier, ktorý v kritickej chvíli nepomohol dvom topiacim sa členom posádky a tí napokon zahynuli. Rozsudky sú ešte neprávoplatné, pretože prokuratúra sa chce odvolať.
Najväčšiu vinu súd videl v rozhodnutí kapitána, ktorý rozkázal cestujúcim neopúšťať plavidlo a ostať v kajutách. Pritom v záchranných člnoch bolo miesta pre všetkých na palube. Práve chybné rozhodnutie I Čun-soka spôsobilo, že z celkového počtu 476 osôb, väčšinou to boli deti, zahynulo 295 a deväť cestujúcich vyhlásili za nezvestných.
Podľa vyšetrovateľov tragédia bola výsledkom súbehu viacerých okolností. Počnúc preťažením plavidla cez protizákonné zmeny v jeho konštrukcii až po jeho neodborné riadenie. Ako sa totiž zistilo, v čase katastrofy riadil loď neskúsený člen posádky, ktorý uskutočnil prudkú zmenu smeru, následkom čoho sa plavidlo „položilo“ na bok a následne sa prevrátilo hore dnom.