V rozhovore s armádnym rozhlasom Herzog označil Netanjahuovu kampaň za rasistickú, lživú a nepriateľskú. V priebehu utorka vraj nečakane stúpol počet ľudí hlasujúcich za Likud, pretože začali reagovať na Netanjahuovo varovanie, že sa k urnám „hrnú Arabi“. V tomto zmysle ľudia dostávali SMS správy a Netanjahu využil na povzbudenie voličov aj Facebook.
Herzog uviedol, že šiel po voľbách o druhej ráno spať presvedčený, že Sionistická únia a Likud skončili s takmer rovnakým počtom hlasov, ako ukazovali prieskumy z volebných miestností. Až ráno dostal SMS správu, že Likud zdrvujúco vyhral.
Herzog vyhlásil, že ľavicový tábor je veľký a že Sionistická únia si želá byť v opozícii. „Nemienim po Netanjahuovi upratovať,“ povedal.
Analytici sa snažia vysvetliť nečakaný výsledok volieb najrôznejšími spôsobmi. Podľa niektorých Likudu pomohol fakt, že sa ostatné strany v kampani vyhli „veľkým“ politickým témam, ako je palestínsky štát alebo okupácia Západného brehu Jordánu.
Ďalšie vysvetlenie ponúka rozbor výsledkov podľa socioekonomického statusu voličov. Vyplýva z neho, že sa Likudu podarilo získať k svojim tradičným voličom v bohatých mestách aj ľudí z miest, v ktorých prevažuje stredná trieda a občania s nižšími príjmami.
Štatistika odhalila, že si Likud dokázal nájsť nových voličov v periférnych mestách ako Sderot a Aškelon na juhu, Ramla pri Tel Avive alebo Tiberia či Kirjať Šmona na severe. V porovnaní s minulými voľbami z roku 2013 Likud posilnil medzi izraelskou strednou triedou a na miestach mimo centra, a to napriek tomu, že to bola Sionistická únia, ktorá v kampani kládla dôraz na ekonomické a sociálne problémy, ktorých riešeniu sa Netanjahuova doterajšia vláda veľmi nevenovala.
Analytici z toho vyvodzujú, že Izraelčanov oslovila Netanjahuova masívna kampaň tesne pred voľbami zameraná na bezpečnostné hrozby a nie na sľuby o riešení vysokých životných nákladov a sociálnej nerovnosti zo strany Sionistickej únie.