V hlasovaní príslušného výboru Medzinárodnej organizácie civilného letectva (ICAO) prevážili odporcovia takéhoto opatrenia v pomere desať k siedmim, informovala agentúra AP s odvolaním sa na nešpecifikovaných predstaviteľov.
Podľa zdrojov AP podporili navrhovaný zákaz Spojené štáty, Rusko, Brazília, Čína a Španielsko, ako aj organizácie zastupujúce dopravných pilotov a výrobcov dopravných lietadiel. Proti boli Holandsko, Kanada, Francúzsko, Austrália, Taliansko, Spojené arabské emiráty, Južná Kórea, Japonsko a Británia spolu s medzinárodnou obchodnou asociáciou leteckých dopravcov.
Testy uskutočnené americkou vládou preukázali, že nabíjacie batérie prepravované čo i len v malom množstve dokážu v prípade prehriatia spôsobiť výbuchy, ktoré môžu vyradiť z prevádzky protipožiarne systémy lietadla, pripomína AP.
Americký letecký úrad (FAA)v polovici októbra vydal nariadenie, aby americké letecké spoločnosti neodbavovali batožinu, v ktorej sa nachádza lítiová batéria. Ako informoval web androidportal, v batožine, ktorá ide do nákladného priestoru lietadla, sa nesmú prepravovať lítiové batérie, ktoré nie sú súčasťou iného elektrického zariadenia. Ide teda o náhradné batérie či externé záložné batérie. Cestujúci ich môže mať pri sebe v príručnej batožine.
Nariadenie zatiaľ platí iba v Spojených štátoch a letoch z a do USA. V Európe preprava batérií zatiaľ nie je obmedzená.
Medzinárodná organizácia civilného letectva a Medzinárodná asociácia pilotov lietadiel podali v apríli sťažnosť OSN, kde tvrdili, že lítium-iónové batérie „predstavujú pre odvetvie leteckej prepravy neprijateľné riziko".
V texte sa uvádza, že dnešné lietadlá nie sú vybavené proti mimoriadne vysokým teplotám horiacich batérií, ani proti rýchlosti, s akou sa požiar šíri. Štandardné halónové prístroje nedokážu takýto oheň zastaviť.
V decembri 2010 vypukol v lietadle spoločnosti Air France požiar, keď jednému cestujúcemu vypadol mobil na sedadlo. Batérie sa rozbila a spôsobila požiar.