"Po rozšifrovaní palubných záznamníkov, tzv. čiernych skriniek, sa na prvé miesto dostáva verzia o chaotickom počínaní pilotov, nezodpovedajúcom neštandardnej situácii v daných meteorologických podmienkach. Podľa predbežných údajov sa piloti nedokázali včas zorientovať vo vzniknutej situácii a prijať správne rozhodnutie, aby sa vyhli katastrofe , "povedal agentúre nemenovaný zdroj oboznámený s vyšetrovaním.
MAK dnes na svojom webe zverejnil opis správania sa posádky počas nočného pristávania za zlého počasia. Posádka sa prvýkrát rozhodla prerušiť pristávanie a znovu obletieť letisko po obdržaní informácie o prudkej zmene sily a smeru vetra. Vyčkávala potom na zlepšenie podmienok, než sa znovu pokúsila pristáť – a znovu manéver prerušila.
„Počas opakovaného priblíženi na pristátie, odohrávajúcom sa takisto v režime ručného riadenia lietadla, sa posádka vo výške 220 metrov (a štyri kilometre od pristávacej dráhy) rozhodla prejsť k ďalšiemu krúženiu, nabrať výšku a previesť motory do vzletového režimu,“ vykreslil MAK. Avšak vo výške 900 metrov posádka odklonila kormidlo od seba a previedla lietadlo do letu smerom nadol, čo viedlo k prudkej strate výšky. „Ďalšie kroky posádky už nezabránili pádu stroja,“ poznamenal MAK.
Predtým denník Kommersant napísal, že po tragédii v Rostove úrady nariadili aerolinkám preveriť návyky pilotov po nevydarenom pokuse o pristátie a pri opakovanom pristávaní, čo nepriamo svedčilo o podozrení, že katastrofu spôsobila chyba pilotov, ktorí stratili orientáciu.
Lietadlo Boeing 737 spoločnosti Flydubai, ktorý letel z Dubaja do Rostova na Done, sa zrútil na Rostovskom letisku nadránom 19. marca. Zahynulo všetkých 55 cestujúcich a sedem členov posádky.