Kľúčové časti čiernych skriniek na budúci týždeň dopravia do Francúzska, kde sa špecialisti Úradu vyšetrovania a analýz pre bezpečnosť civilného letectva (BEA) pokúsia opraviť elektrické obvody i pamäťové jednotky a odstrániť morskú soľ.
Po oprave sa čierne skrinky vrátia do Káhiry, kde sa na egyptskom ministerstve leteckej dopravy uskutoční analýza dát z nich. Vyšetrovacia komisia už upozornila, že analýza môže trvať aj niekoľko týždňov.
Vyšetrovatelia leteckého nešťastia naďalej dúfajú, že sa im po analýze záznamov podarí objasniť príčiny, ktoré 19. mája spôsobili zrútenie sa lietadla do Stredozemného mora. Tragédiu neprežilo všetkých 66 ľudí na palube tohto stroja letiaceho z Paríža do Káhiry. Čierne skrinky – Cockpit Voice Recorder (CVR), ktorý zaznamenáva zvuky v kabíne lietadla, a Flight Data Recorder (FDR) s parametrami letu – minulý týždeň z mora vylovila pátracia loď John Lethbridge, ktorá na mieste pokračuje v pátraní po ďalších súčastiach čiernych skriniek a v lokalizácii fragmentov pozostatkov tiel obetí.
Egyptské úrady spočiatku ako veľmi pravdepodobnú príčinu zrútenia sa lietadla uvádzali atentát, ale teraz sa prikláňajú skôr k verzii, že nehodu spôsobila technická chyba: dve minúty pred zrútením totiž lietadlo automaticky vydalo varovné signály o zadymení v kabíne, na WC a pod pilotnou kabínou. Avizovalo aj zlyhanie jedného z počítačových systémov.