Podľa ich vyjadrenia sa „v priebehu niekoľkých hodín“ začnú práce aj na druhej čiernej skrinke – záznamníku palubnej komunikácie. Oprava týchto zariadení umožní vyšetrovateľom analyzovať dáta potrebné na určenie príčin havárie letu MS804 z Paríža do Káhiry. Pri jeho havárii 19. mája zahynulo všetkých 66 osôb na palube.
Záznamník letových údajov i záznamník palubnej komunikácie doručili egyptskí vyšetrovatelia do Francúzska v pondelok. Francúzska prokuratúra medzitým začala vyšetrovanie havárie ako prípad neúmyselného zabitia, keďže dosiaľ neexistujú dôkazy, ktoré by toto nešťastie spájali s teroristickým činom.
Čierne skrinky vytiahli pátracie tímy z časti vraku lietadla približne 290 kilometrov severne od egyptského pobrežia z hĺbky zhruba 3 000 metrov pod hladinou. Zatiaľ sa vie iba to, že krátko predtým, ako došlo k prerušeniu signálu s lietadlom, sa na toaletách a v priestore elektrotechniky pod kokpitom aktivovali senzory dymu.
Na základe radarových údajov sa lietadlo stočilo o 90 stupňov doľava a následne o 360 stupňov doprava, pričom kleslo z 11 300 metrov do letovej hladiny 3 000 metrov a následne sa dispečerom stratilo z monitorov.