Informovali o tom svetové agentúry. Austrálske ministerstvo dopravy už ale uviedlo, že sa oblasť pátrania rozširovať nechystá. Doteraz pátrací stroj prehľadával priestor 120 000 štvorcových kilometrov dna Indického oceánu. Prácu by mal dokončiť do januára budúceho roka a zatiaľ sa mu nepodarilo nezvestné lietadlo nájsť.
Odporúčanie, aby sa priestor pátrania rozšíril, vydali vyšetrovatelia po tom, čo sa v novembri stretli s leteckými odborníkmi a zástupcami vlád Malajzie, Číny a Austrálie. Na palube zmiznutého lietadla bolo 239 cestujúcich a členov posádky, značnú časť tvorili Číňania. Čo sa s lietadlom stalo, zatiaľ zostáva jednou z najväčších záhad v histórii letectva.
„Po tom, čo sme vylúčili túto (teraz prehľadávanú) oblasť, odborníci identifikovali oblasť približne 25 000 kilometrov štvorcových ako oblasť s vysokou pravdepodobnosťou výskytu trosiek lietadla,“ uviedol austrálsky úrad pre bezpečnosť prepravy (ATSB). Ak sa nenájdu zvyšky lietadla ani v novo určenej oblasti, budú vyšetrovatelia považovať všetky možnosti pátrania za vyčerpané, dodali odborníci.
Novo vytýčená oblasť leží severne od súčasnej zóny pátrania, na ktoé boli doteraz minuté prostriedky vo výške 145 miliónov dolárov (vyše 151 miliónov eur). Hovorkyňa austrálskeho ministerstva dopravy Kerri Griffithsová krátko po zverejnení správy ATSB uviedla, že Austrália v súčasnosti neplánuje rozširovať oblasť pátrania po troskách lietadla malajzijských aeroliniek. Správa podľa nej neobsahuje „vierohodné dôkazy“, ktoré by takýto krok ospravedlnili. Austrália, Malajzia a Čína sa tento rok v júli dohodli, že pátranie zrušia, ak sa pri poslednom hľadaní neobjavia nové dôkazy.
Podmorské pátranie neprinieslo žiadne stopy po lietadle. Na plážach ostrova Maurícius, na brehu Tanzánie a francúzskeho ostrova Réunion sa ale našli trosky, u ktorých sa potvrdilo, že pochádzajú zo zmiznutého lietadla. Vyšetrovatelia skúmajú niekoľko ďalších trosiek nájdených v Mozambiku a v Juhoafrickej republike.