Informáciu priniesol server BBC. Podľa neho museli mnohé slobodné ženy v Číne dlhé roky bojovať s označením „prebytočné“ a spoločnosť na ne vyvíjala obrovský tlak, aby sa čo najskôr vydali.
V takmer polminútovom reklamnom spote spolu večeria trojčlenná rodina, rodičia a ich dcéra. Tá osloví mamu, ktorá ju preruší a povie, že ak si dcéra nabudúce neprinesie domov partnera, už ju nemá oslovovať matkou. Vzápätí sa vo dverách zjaví mladý muž s kyticou kvetov, ktorého dcéra predstaví ako svojho partnera. Naradovaní rodičia závratnou rýchlosťou prestrú slávnostný stôl, pri čom použijú nábytok a doplnky z obchodného domu IKEA.
Spoločnosť IKEA sa v utorok za reklamu ospravedlnila na čínskej sociálnej sieti Weibo. Vo svojom vyhlásení obchod s nábytkom napísal: „Táto televízna reklama sa snažila ukázať, ako ľahko a cenovo dostupne môže IKEA pomôcť zákazníkom pretvoriť typickú obývačku na miesto, kde sa odohrávajú oslavy. Cieľom bolo povzbudiť zákazníkov, aby oslávili chvíle v každodennom živote.“
Na záver ospravedlnenia spoločnosť pripomenula, že dlhoročne podporuje rôznorodosť a ľudí, ktorí sa rozhodli pre iný ako zaužívaný životný štýl. „Rodová rovnosť je základnou súčasťou kultúry a hodnôt IKEA.“ uviedol známy reťazec s nábytkom a doplnkami do domácnosti.