Švédsky predajca odevov Hennes & Mauritz (H&M) odstránil zo svojich webových stránok produkt s černošským chlapcom, ktorý mal na sebe mikinu s anglickým nápisom „Nejfajnovějšia opica v džungli“. Zároveň sa za jej uvedenie ospravedlnil a oznámil, že zelenú mikinu stiahol z predaja. Snímka vyvolala na internetových sociálnych sieťach najmä v Británii a v USA vlnu pobúrenia a početné obvinenia z rasizmu.
Okrem černošského dieťaťa spoločnosť propagovala tiež oranžovú mikinu s nápisom „Expert na prežitie“, ktorú mal však na sebe belošský chlapec.
V Británii reagovala poslankyňa Kate Osamorová slovami, že je šokovaná. Kanadský spevák The Weekend potom na Twitteri oznámil, že už nebude s reťazcom spolupracovať.
„Chápeme, že veľa ľudí ten záber rozladil. My, ktorí pracujeme v H&M, s tým môžeme len súhlasiť. Veľmi nás mrzí, že tá fotografia bola zhotovená,“ uviedla firma vo svojom utorkovom vyhlásení.
H&M je jedným z najväčších predajcov odevov na svete. Vznikla v roku 1947 a teraz má po celom svete, vrátane Českej republiky, približne 4 000 obchodov. Špecializuje sa na ponuku tovaru podľa módnych trendov za nízku cenu.