Fio bankaFio banka

Ropná škvrna sa po nehode iránskeho tankeru strojnásobila

Ropná škvrna, ktorá vznikla po nehode iránskeho tankera vo Východočínskom mori, sa počas posledných štyroch dní viac ako strojnásobila. Informoval o tom dnes denník The Guardian s odvolaním na čínske úrady.

22.01.2018 15:09 , aktualizované: 15:22
Taiwan, Japonsko, lode, sporné ostrovy Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

Minulý týždeň v stredu čínsky štátny úrad pre oceány oznámil, že ropná škvrna pokrýva plochu 101 kilometrov štvorcových. Do nedele sa škvrna rozšírila na 332 kilometrov štvorcových. Iránsky ropný tanker Sanchi po zrážke s čínskou nákladnou loďou zo 6. januára asi 300 kilometrov východne od Šanghaja týždeň horel. Posádku lode tvorilo 32 mužov – 30 Iráncov a dva Bangladéšané.

Nikto z nich neprežil, záchranári našli len telá troch z nich. Čínske plavidlo CF Crystal neutrpelo také škody a celá jeho 21členná čínska posádka bola zachránená. Príčina kolízie sa vyšetruje. Tanker prevážal z Iránu do Južnej Kórey 136.000 ton ropného kondenzátu. Okrem neho uniklo do vody aj ťažké palivo, ktoré loď poháňalo; podľa odhadov ho v lodi bolo okolo 1000 ton.

Ropný kondenzát, čo je označenie pre veľmi ľahkú ropu, sa ľahšie vyparí a zhorí než ťažká ropa. Je ale silne toxický, má nižšiu hustotu, a keď unikne do mora, je zložité zabrániť jeho šíreniu. Podľa organizácie Greenpeace tanker havaroval v „dôležité zóne trenia rýb“; pária sa tu aj ďalšie živočíchy, napríklad kalmáre. Greenpeace vo vyhlásení ďalej uvádza, že oblasť v túto časť roka slúži ako zimovisko niektorých druhov rýb a migrujú cez ňu veľryby ako vráskavec sivý alebo vráskavec dlhoplutvý.

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #ropná škvrna #Východočínske more