„Na ochranu používateľov (mosta) neboli prijaté žiadne bezpečnostné opatrenia,“ citoval denník La Repubblica zo správy komisie zloženej z architektov a stavebných inžinierov. Prevádzkovateľ mosta sa podľa správy nedokázal vysporiadať s problémami spôsobenými starnutím jeho konštrukcie a „vzhľadom na závažnosť problému prijal nevhodné a nedostatočné opatrenia“.
Morandiho most v Janove, postavený v polovici 60. rokov minulého storočia, stál na frekventovanej diaľničnej trase a spájal talianske vnútrozemie s talianskou i francúzskou riviérou. Jeho časť sa zrútila 14. augusta a z výšky asi 45 metrov pritom spadli tri desiatky áut. Zomrelo 43 ľudí.
Začiatkom septembra janovská prokuratúra oznámila, že začala vyšetrovať 20 ľudí, vrátane vedenia firmy Autostrade per l'Italia, pre podozrenie z trestného činu zabitia. Výkonný riaditeľ firmy Giovanni Castellucci si v auguste vyslúžil kritiku, keď sa odmietol za nešťastie ospravedlniť s tým, že počká, až vyšetrovatelia určia, kto je za tragédiu zodpovedný.
Firma Autostrade per l'Italia vyčlenila 500 miliónov eur na stavbu nového mosta a na odškodnenie pozostalých a ľudí, ktorí pre zrútenie konštrukcie prišli o strechu nad hlavou.