Nové pravidlá boli prvýkrát v roku 2019 rozšírené o Nigériu, kde sa konajú prezidentské voľby 16. januára. Na ich základe môžu uverejňovať politickú reklamu iba tí inzerenti, ktorí sa nachádzajú v krajine. Dané obmedzenie bolo prvýkrát využité v máji 2018 počas írskeho referenda o interrupciách, pričom týkať sa má aj februárových prezidentských volieb na Ukrajine.
Iný prístup zvolil podľa riaditeľa oddelenia produktového manažmentu Roba Leatherna Facebook pre indické parlamentné voľby plánované na jar. Spoločnosť tam využije koncept tzv. on-line knižnice, v ktorej bude po dobu siedmich rokov uložená všetka politická reklama.
Cambridge Analytica ako memento
„Vieme, že tieto opatrenia nebudú perfektné, ale naším cieľom je nepretržité zlepšovanie sa“ uviedol Leather a dodal, že predstavitelia Facebooku si berú ponaučenie z volieb v každej krajine.
Ešte v októbri 2018 udelil britský úrad na ochranu údajov spoločnosti Facebook pokutu 500.000 libier (567.000 eur) v súvislosti so škandálom okolo firmy Cambridge Analytica, ktorá využívala osobné údaje miliónov používateľov tejto sociálnej siete bez toho, aby o tom vedeli.
Bývalý pracovník spoločnosti a neskorší informátor Christopher Wylie uviedol, že firma sa zameriavala na vytváranie psychografických profilov, ktoré by mohla použiť na ovplyvnenie hlasovania niektorých ľudí, a to aj prostredníctvom cielenej politickej reklamy.