Twitter využíval e-maily a telefónne čísla svojich klientov na marketing

Spoločnosť Twitter sa ospravedlnila, že "neúmyselne" umožnila použiť na marketingové účely e-mailové adresy a telefónne čísla, ktoré jej používatelia poskytli pre bezpečnosť svojich účtov.

09.10.2019 09:27
debata (3)

Marketéri tretích strán mohli podľa spoločnosti osloviť konkrétnych zákazníkov služby cez kontaktné údaje, aj keď si neželali, aby tieto informácie použili na marketing. Informuje o tom britská mediálna spoločnosť BBC.

Twitter vo vyhlásení uviedol, že „s určitosťou nevie povedať, koľko ľudí to zasiahlo,“ podľa BBC to však malo dopad na používateľov po celom svete. Spoločnosť problém odstránila 17. septembra, neuviedla však, kedy ho odhalila.

Na základe európskeho nariadenia na ochranu osobných údajov, takzvaného GDPR (General Data Protection Regulation), musia byť používatelia služieb informovaní, ak sú dáta používané na iný ako zamýšľaný účel.

Podobný problém mala aj spoločnosť Facebook. Pre porušenie ochrany súkromia svojich klientov jej americké úrady vyrúbili pokutu 5 miliárd dolárov (v prepočte približne 4,6 miliardy eur). Zakázali jej tiež používať informácie klientov získané na bezpečnostné účely pre potreby reklamy.

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Twitter