V sobotu večer stratil šofér kontrolu nad svojou teslou v 13. parížskom obvode a spôsobil ťažké zranenia siedmim ľuďom, ktorí momentálne bojujú o život na jednotkách intenzívnej starostlivosti.
Vzhľadom na rýchlosť a jazdnú dráhu vozidla pred tým, ako narazilo, sa najprv predpokladalo, že došlo k vážnej poruche, napríklad zaseknutému plynovému pedálu. Tesla však tieto teórie odmietla po tom, čo predmetné auto údajne na diaľku skontrolovala.
Teslu Model 3 používa 37 šoférov taxislužby G7, ktorá je podľa svojej webovej stránky najväčšou v Európe. Ostatné elektromobily spoločnosti Tesla ostanú aj naďalej v prevádzke, dodala taxislužba.
Spoločnosť Tesla pre AFP uviedla, že francúzskym úradom poskytne všetky predmetné informácie, ak o ne požiadajú.
Automobilový výrobca v minulosti čelil obvineniam zo strany regulačných úradov vrátane amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy z nedostatočných bezpečnostných opatrení v jeho vozidlách.
Tesla je predmetom kritiky aj v dôsledku viacerých smrteľných nehôd súvisiacich s jej pomocným riadiacim systémom. Krajinský súd v nemeckom Mníchove v roku 2020 rozhodol, že Tesla pri propagovaní tohto systému zavádzala, čím u bežného zákazníka mohla navodiť dojem, že auto je schopné samostatnej jazdy bez zásahu človeka, čo však s asistenčnými systémami nie je možné.