Moderné LNG tankery nespotrebúvajú takmer žiadnu ropu. Na pohon totiž používajú časť svojho nákladu. Gregor Schellenberger, profesor z univerzity v Brémach, v rozhovore pre AFP povedal, že moderný tanker prevážajúci skvapalnený plyn nie je poháňaný ropou, ale na výrobu pohonnej energie zvyčajne používa odparený plyn z nádrží na skvapalnený plyn.
Odparený plyn je skvapalnený plyn, ktorý sa počas skladovania v lodných nádržiach vyparuje a tankery ho používajú na svoj pohon. Podľa Schellenbergera majú LNG tankery takzvané dvojpalivové motory, ktoré môžu pracovať na plyn a tiež na ťažký olej, ten však spravidla používajú len na manévrovanie v prístavoch a v prieplavoch.
Zdôraznil, že aj keby 20 takýchto tankerov používalo výlučne ťažký vykurovací olej počas celej plavby z USA do Európy, celková spotreba ropy by predstavovala menej než jednu tisícinu paliva, ktoré spotrebujú vozidlá na celom svete za jeden rok.
Ilustroval to na výpočte, pri ktorom vychádzal z údajov tankera British Pioneer, ktorý bol vyradený z prevádzky v roku 2018. Fiktívna trasa jeho výpočtu viedla z americkej Louisiany do Rotterdamu a späť, čo predstavuje približne 10-tisíc námorných míľ, respektíve 18 500 kilometrov. Na prekonanie tejto vzdialenosti potrebuje zhruba 20 dní.
Pri maximálnej dennej spotrebe 100 ton ťažkého vykurovacieho oleja by celkovo minul 2-tisíc ton tohto oleja. Z toho vyplýva, že 20 takýchto tankerov by spotrebovalo 40-tisíc ton ťažkého vykurovacieho oleja, alebo inými slovami približne 40 miliónov litrov paliva. Čo podľa Schellenbergera zodpovedá zhruba 80-tisíc vozidlám, ktoré spotrebujú 500 litrov paliva ročne. Pritom len v Nemecku spotreba pohonných hmôt všetkých motorových vozidiel v roku 2020 predstavovala 42 miliárd litrov paliva.
Portál BloombergNEF uvádza, že v roku 2019 bolo na výrobu paliva pre vozidlá potrebných približne 42,5 milióna barelov surovej ropy denne. To sa rovná 15 miliardám barelov alebo 2,3 miliardám ton ropy ročne.