Aj v televíziách čaká voliča nuda

Ani v týchto parlamentných voľbách sa nedá očakávať ostrejší a zaujímavejší slovný súboj politických lídrov. Verejnoprávny Slovenský rozhlas a Slovenská televízia majú zo zákona povinnosť ponúknuť v čase volebnej kampane, ktorá sa začína 22. mája, rovnaký časový priestor všetkým kandidujúcim stranám v celkovej dĺžke 10 hodín.

19.05.2010 07:46
debata (1)

STV tento čas rozdelila po dohode s politickými stranami na 9 okrúhlych stolov, teda tri skupiny strán v troch tematických diskusných okruhoch od utorka 1. júna do piatka 11. júna. Tento model však príliš neumožňuje výmenu názorov, ktorá by bola pre voličov atraktívna.

Podľa politológa Michala Horského by mohli predvolebné diskusie v médiách ovplyvniť konečné rozhodnutie voličov, slovenskí politici však na ne stále nedorástli. „Ak porovnáme predvolebné debaty v médiách napríklad len s Českom, môžeme povedať, že na Slovensku ide stále len o monotematické a v podstate nudné samoprezentovanie politikov, kde každá líška chváli vlastný chvost,“ uzavrel Horský.

Politickú reklamu bude STV vysielať v štyroch blokoch na Jednotke i Dvojke. Televízia i rozhlas pripravujú na volebný deň blok mimoriadneho volebného spravodajstva a priamy prenos z vyhlásenia výsledkov volieb. Rozhlas rozdelil desať hodín medzi štyri okruhy – Rádio Slovensko, Regina, Patria a Rádio FM. Nárok na vysielanie politickej reklamy si uplatnilo päť politických subjektov.

Voľbám sa budú venovať aj súkromné televízie. TA3 oslovila všetky relevantné strany a ich lídrov vrátane premiéra Fica. Špeciálne spravodajstvo pripravuje aj na deň volieb. TV Joj chce predvolebné obdobie pokrývať v rámci existujúcich spravodajských relácií. Televízia Markíza okrem diskusných relácií plánuje odvysielať politické spoty aj v deň volieb pred Televíznymi novinami.

1 debata chyba