Medzi problémy, ktoré najviac trápia Bratislavčanov, ako ukázala aj debata, patrí doprava. S akým riešením prichádza Matúš Vallo? Ako úplne prvý krok navrhuje obnovenie postu hlavného dopravného inžiniera. „Bratislava nemá túto pozíciu obsadenú štyri roky,“ pripomenul. Vo vedení samosprávy sa chce usilovať o zníženie počtu áut, ktoré prichádzajú do mesta. Dôraz kladie aj na vybudovanie záchytných parkovísk a parkovaciu politiku.
„Vďaka funkčnej parkovacej politike bude pre mimobratislavských vodičov vstup do mesta autom a odstavenie auta na celý deň v bratislavských uliciach tou najmenej výhodnou alternatívou, lebo budú musieť za parkovanie platiť najviac zo všetkých. Chcem len podotknúť, že pri parkovacej politike nejde o celoplošné zdanenie, alebo ťahanie peňazí z vreciek všetkých bratislavských vodičov, ako sa to zle chápe,“ povedal Vallo. Ako dodal, základom všetkého má byť zlepšenie MHD – vybudovanie bus pruhov, nové električkové trate.
Počas kampane sa ako architekt často stretáva s otázkou, či jeho spolupráca ako architekta s developermi, neovplyvní aj jeho pôsobenie vo funkcii primátora. „Nikomu nie som ničím zaviazaný, mám z tejto spolupráce cenné skúsenosti a viem, ako developeri uvažujú. Chcem vzťah developeri a mesto obrátiť tak, aby mesto konečne určovalo prísne a férové pravidlá,“ povedal Vallo.
Na základnú otázku, prečo ho voliť, Vallo zdôraznil, že dva roky pripravoval Plán Bratislava a dva roky budoval tím, s ktorým ho chce presadiť. „Na rozdiel od mojich protikandidátov už dnes predstavujeme reálnu politickú silu, ktorá môže zmeniť Bratislavu na lepšie mesto. Máme 35 kandidátov do mestského zastupiteľstva a 80 do miestnych zastupiteľstiev. Sme pripravení ukončiť hádky v zastupiteľstve a venovať sa zlepšeniu nášho mesta na všetkých úrovniach samosprávy,“ povedal.
Matúš Vallo odpovedal aj na otázky o tom, ako chce zabezpečiť lepšie podmienky pre mladé rodiny či seniorov, ako sa bude rozvíjať cyklodoprava či ako vidí budúcnosť bratislavských vinohradov.