Po odkopaní celého koľajového spodku radiály sa podľa primátora našli nové inžinierske siete, ktorých správcovia neboli známi. „Táto situácia mala dosah aj na zmenu projektov rekonštrukcie, ktoré podliehajú schvaľovaciemu procesu, a tým pádom mala dosah aj na následnosť ostatných vykonávaných činností,“ vysvetlil Vallo na sociálnej sieti.
Cieľom bratislavského magistrátu je ukončiť rekonštrukciu radiály v časti od Molecovej po Damborského v tomto roku, preto po dohode s dodávateľmi stavby bola samospráva nútená aktualizovať harmonogram prác. „Oproti pôvodnému plánu sa začalo skôr pracovať na úseku od obratiska po Harmincovu, aby stavebné mechanizmy ani pracovníci neboli viazaní zdržaním prác v Karlovej Vsi a aby sme včas identifikovali možné problémy s neznámymi inžinierskymi sieťami, aké sa vyskytli v prvej etape. Zároveň však musíme posunúť aj termín spojazdnenia obratiska,“ informuje primátor.
Maximálne zdržanie prvej etapy deklaruje primátor do konca októbra tohto roka. Vallo tvrdí, že len vďaka posunutiu ukončenia prác v prvej etape a zároveň aj skoršieho začiatku prác na druhej etape sa podarí dodržať stanovený termín realizácie celej rekonštrukcie. „Pokiaľ by neprišlo zo strany zhotoviteľov k dodržaniu dohodnutých termínov, mesto Bratislava je pripravené vyvodiť dôsledky voči nim, konkrétne uplatniť zmluvnú pokutu alebo žiadať náhradu finančných prostriedkov viazaných na zabezpečenie náhradnej autobusovej dopravy za každý deň zdržania,“ avizuje primátor.
V prípade, že omeškanie a nedostatky stavby budú kvalifikované ako závažné porušenie profesijných povinností dodávateľa, mesto Bratislava bude pripravené zvážiť aj aplikáciu ustanovení zákona o verejnom obstarávaní, ktoré umožňujú obmedziť účasť členov konzorcia v jeho budúcich súťažiach.
Súčasné dopravné obmedzenia v Karlovej Vsi potrvajú dlhšie, ako mesto plánovalo. Vallo však tvrdí, že náhradná autobusová doprava funguje dostatočne a samospráva nezaznamenáva výraznejšie komplikácie ani pri individuálnej automobilovej doprave. „Vyvinieme však maximálne úsilie, aby to tak aj pri vyššom nápore cestujúcich v rannej aj popoludňajšej špičke po skončení prázdnin zostalo,“ napísal.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) na sociálnej sieti spresnil, že sa skráti interval autobusov MHD liniek 83 a 84 z Dúbravky do centra mesta. „Popoludní budú jazdiť až o 33 percent častejšie, ráno budú premávať každé tri až štyri minúty,“ uviedol podnik. Od začiatku školského roka obnovuje aj prevádzku špeciálneho autobusu 133, ktorý cestujúcich z Dlhých dielov odvezie priamo do centra mesta. „Po novom bude zastavovať aj v historickom centre mesta na zastávke Námestie Ľudovíta Štúra pred budovou Slovenského národného múzea,“ podotkol DPB. Napriek priamemu autobusovému spojeniu však dopravca odporúča cestujúcim využívať pri ceste do centra mesta električky linky X6, ktoré na nábreží neuviaznu v zápchach.
Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna. Potrvať má do septembra 2020 a je rozdelená na viacero etáp. Prvé dve etapy majú trvať do 20. decembra. Zhotoviteľom prác je konzorcium firiem DK Radiála. V dôsledku prác je na viacerých miestach Karlovej Vsi a Dúbravky obmedzená doprava, vrátane výluky električiek.
Električky linky X6 jazdia cez centrum mesta opačne
V Bratislave jazdia električky linky X6 cez centrum mesta opačne. Dôvodom je pre zlomenie zberača neprejazdná trať od nábrežia v smere do centra hlavného mesta. Upozorňuje na to Dopravný podnik Bratislava na sociálnej sieti. Električky X6 momentálne z Karlovej Vsi premávajú priamo do tunela a cez Námestie SNP, Námestie Ľ. Štúra a Most SNP sa vracajú späť na Molecovu do Karlovej Vsi. „Zastávka Šafárikovo námestie nie je linkou X6 obsluhovaná, treba prejsť pešo na zastávku SND na Jesenského ulici,“ informuje DPB s tým, že dopravu sa snaží čo najskôr obnoviť.