Osobný vlak sa 28. februára krátko pred polnocou neďaleko Larisy zrazil s nákladným vlakom po tom, ako mu bola omylom povolená jazda po tej istej koľaji. Tridsať z 57 usmrtených malo menej ako 30 rokov, mnohí z nich boli vysokoškolskí študenti.
Železničné nešťastie vyvolalo masové, niekedy násilné protesty proti vláde, ktorú posledných osem rokov viedol konzervatívec Mitsotakis, resp. jeho hlavný rival, ľavičiar Alexis Tsipras.
Vinu hádzali na prednostu
Bezprostredne po tragédii odstúpil z funkcie a bol stíhaný šéf železničnej spoločnosti OSE. Prednosta stanice, ktorý mal v osudný noc službu, je vo vyšetrovacej väzbe na základe obvinenia z ohrozenia verejnej dopravy a zabitia z nedbanlivosti. V prípade usvedčenia mu hrozí až doživotný trest. V súvislosti s nešťastím boli obvinení aj traja ďalší zamestnanci železníc.
Vláda sa dostala pod paľbu kritiky po tom, ako sa najprv snažila vinu zvaliť na službukonajúceho prednostu stanice.
Čítajte viac Cez miesto tragickej nehody v Grécku už premávajú vlakyBritská stanica BBC uviedla, že v tejto situácii sa v Grécku 21. mája uskutočnia zrejme najmenej predvídateľné voľby za posledné desaťročie. Očakáva sa, že práve železničná tragédia v Larise bude mať na ich výsledok veľký vplyv.
Bez peňazí, bez ľudí
Mitsotakis prisľúbil kompletnú revíziu gréckej železničnej siete a zaviazal sa, že v prípade znovuzvolenia budú do konca septembra nainštalované elektronické bezpečnostné systémy.
„Sme tu na to, aby sme napravili (chyby),“ povedal Mitsotakis.
Čítajte viac Katastrofálny stav železníc: čakáme na podobné nešťastie ako v Grécku?Odbory zamestnancov železníc už dávnejšie varovali, že železnice sú po desaťročí znižovania výdavkov podfinancované a nemajú dostatok personálu.
Grécky úrad pre dohľad nad železnicami tiež uviedol, že zistil vážne bezpečnostné nedostatky v celej sieti vrátane nedostatočného základného školenia personálu v kriticky dôležitých funkciách.