Návrh spočíva v tom, aby ukrajinské kamióny vracajúce sa bez nákladu z Európskej únie nepoužívali úniový systém elektronického poradia. Podľa poľského rezortu infraštruktúry to totiž vedie k dlhším radom kamiónov registrovaných v EÚ a znižuje to konkurencieschopnosť prepravných firiem. Informuje o tom web Kyiv Independent, ktorý cituje správu poľskej vlády.
„Minister dúfa, že Rada ministrov Ukrajiny prijme túto požiadavku, pretože by to prospelo ukrajinským a poľským vodičom, dopravcom a podnikateľom z iných odvetví ekonomiky," uviedla poľská vláda. Andrzej Adamczyk zároveň požiadal eurokomisárku pre dopravu Adinu Văleanú, aby zriadila spoločný výbor, ktorý zanalyzuje, aký vplyv na európsky dopravný trh má liberalizácia prepravných pravidiel EÚ pre ukrajinské kamióny.
Kľúčovou požiadavkou protestujúcich poľských nákladných autodopravcov na poľsko-ukrajinských hraniciach je návrat k systému vydávania povolení pre ukrajinských dopravcov na pôsobenie v Európskej únii.
Čítajte aj Ukrajinci plánujú evakuáciu vodičov kamiónov, ktorí uviazli na hranici s PoľskomTelevízna stanica Polsat news v pondelok uviedla, že rad nákladných áut na poľsko-ukrajinskom hraničnom priechode Medyka-Šehyni dosiahol dĺžku 30 kilometrov a priemerná čakacia doba je 127 hodín.
Vodiči kvôli blokádam stoja v kolónach stoviek kamiónov rádovo niekoľko dní a pri cestách pre nich chýba zázemie. Dvaja ukrajinskí chlapi zomreli. Ukrajinsko-slovenská hranica je podľa Kyjeva prejazdná.
Čítajte aj Kolóna kamiónov na východnej hranici dosahuje 15 kilometrov. Začína sa pred priechodom Vyšné Nemecké a siaha za Sobrance