Aj Mrva označuje za najväčší problém Bratislavy dopravu. Verejnú dopravu je podľa jeho slov potrebné urobiť atraktívnejšou, zrýchliť ju a dať jej prioritu v bežnej premávke. Riešenie vidí v rozvoji veľkokapacitnej podzemnej koľajovej dopravy a to konkrétne od Starého mosta cez autobusovú stanicu Nivy až na Filiálku pozdĺž Karadžičovej a Dostojevského radu. „Sú to úbohé dva kilometre, ktoré by sme v meste mali ťahať pod zemou a nemusí sa to vôbec volať klasické metro, ale podzemná vlakoelektrička, tak ako majú v rakúskom Linzi,“ mieni Mrva.
Ďalej upozornil, že v lokalite Nivy a Apollo vzniká nová štvrť, kde bude potrebné prepravovať desaťtisíce ľudí. „S tým súvisí aj vybudovanie novej regionálnej podzemnej železničnej stanice Filiálka neďaleko Trnavského mýta, kam by prišli ľudia pracujúci v Bratislave z Malaciek, Pezinka, Senca, Dunajskej Stredy a odtiaľ by sa rozdistribuovali pomocou podzemného koľajového systému. Trnavské mýto je dopravným centrom Bratislavy,“ dodal Mrva. Sústrediť sa chce aj na zrýchlenie procesov v rámci výstavby pokračovania električky v Petržalke.
Odmieta však dopravu zadarmo. „MHD zadarmo pri dnešnom nefungujúcom špinavom a pomalom MHD nie. To je populistické riešenie a dúfam, že naň občania nenaletia,“ povedal.
A aké by boli prvé tri veci po nástupe do úradu? „Prvá vec by bola zasadnutie krízového štábu, lebo mesto je v katastrofálnej situácii, čo sa týka riadenia magistrátu a mestských podnikov a fungovania mesta. Druhá bude zriadenie dopravnej komisie z odborníkov a poslancov a tretia bude vodohospodárska komisia na odvodnenie mesta, lebo toto bolo roky zanedbávané,“ dodal Mrva.
Ján Mrva odpovedal aj na otázky o parkovacej politike, podpore opozičných strán, o tom, čo sa mu podarilo počas starostovania vo Vajnoroch aj o jeho názore na protesty a pochody.