Tribunál Súdneho dvora EÚ potvrdil zákaz vysielania ruskej televízie RT

Tribunál Súdneho dvora Európskej únie potvrdil marcový zákaz EÚ vysielania ruskej televízie RT (predtým Russia Today) z dôvodu systematického šírenia dezinformácií. Informovala o tom agentúra Reuters. Súd podľa agentúry AFP zamietol žiadosť RT France o zrušenie pozastavenia jej vysielania, ktoré únia nariadila v rámci sankcií voči Moskve po ruskej invázii na Ukrajinu. Hovorca ruského prezidenta Dmitrij Peskov označil verdikt za "extrémne negatívny" a pohrozil podobnými krokmi voči západným médiám v Rusku.

27.07.2022 13:41
debata (112)
putin Čítajte viac Vojna na Ukrajine: Sme súčasťou informačnej vojny Ruska, myslí si tretina Slovákov

Európska únia zakázala krátko po ruskej invázii na Ukrajinu vysielanie Moskvou podporovanej stanice RT a tiež internetového servera Sputnik, ktoré nemožno šíriť na káblovej televízii ani prostredníctvom internetu. Šéf diplomacie EÚ Josep Borrell vtedy povedal, že cieľom zákazu je znemožniť „systematickú manipuláciu s informáciami a šírenie dezinformácií, ktoré Kremeľ používa ako nástroj pri útoku na Ukrajinu“.

Tribunál podľa agentúr teraz dospel k záveru, že dočasný zákaz vysielania únie nespochybňuje slobodu prejavu ako takú. Práve tým argumentovali ruské štátne médiá vo svojej žalobe proti marcovému rozhodnutiu.

„Podobné nátlakové opatrenia prijímame a budeme prijímať proti západným médiám pôsobiacim u nás v krajine,“ reagoval na verdikt súdu hovorca Kremľa Peskov. „Tiež ich nenecháme pracovať v našej krajine,“ dodal.

ukrajina vojak rusko bombardovanie Čítajte viac Ruská dezinformačná kampaň atakuje východnú Európu

Rusko tento rok opustilo mnoho zahraničných novinárov a viaceré zahraničné médiá tam pozastavili svoju činnosť. Reagovali tak na zavedenie zákona, v rámci ktorého hrozí až 15 rokov väzenia za publikáciu toho, čo úrady označia za dezinformáciu o ruskej armáde či diskreditáciu ruských ozbrojených síl. V dôsledku toho skončili aj niektoré ruské médiá, napríklad liberálna rozhlasová stanica Echo Moskvy.

RT dlhodobo čelí kritike, že šíri ruskú vládnu propagandu a protizápadné dezinformácie. Podobne je vnímaný tiež štátny internetový server Sputnik, ktorý má niekoľko jazykových mutácií vrátane češtiny. RT sa môže podľa agentúry Reuters proti rozhodnutiu súdu odvolať.

Fico, čierna listina Čítajte viac Fico je na ukrajinskej čiernej listine, Dzurinda v pracovnej skupine s exšéfom NATO
112 debata chyba
Viac na túto tému: #Russia Today #dezinformácie #vojna na Ukrajine #RT
Flowers