Platforma prestala označovať štátom kontrolované médiá a neblokuje už ani ich automatickú propagáciu alebo odporúčanie ich obsahu užívateľom siete. Obe tieto nedávne zmeny pomáhajú Kremľu využívať platformu na šírenie klamstiev a zavádzajúcich tvrdení o invázii na Ukrajinu, politike Spojených štátov a ďalších témach, píše agentúra.
VIDEO: Krúpa: Sme v hľadáčiku Putina už roky, plní dezinformáciíÚčty ruských štátnych médií majú teraz o 33 percent viac zobrazení ako pred niekoľkými týždňami, teda pred vykonaním zmien, zistila v Londýne sídliaca nezisková organizácia Reset, ktorá sleduje využívanie sociálnych médií autoritárskymi režimami na šírenie propagandy. Štátne mediálne agentúry prevádzkované Iránom a Čínou zaznamenali podobný nárast.

Zistenia Resetu potvrdzuje prieskum amerického inštitútu Atlantická rada. Mnohé z desiatok účtov od chvíle, keď ich Twitter označil ako médium pridruženého štátu, strácali svojich sledujúcich. Po zmenách však nemálo z nich zaznamenalo významný nárast sledujúcich, píše AP.
Tá zároveň pripomína, že spoločnosť Twitter po tom, ako ju vlani kúpil miliardár Elon Musk, zaviedla nový, mätúci systém overovania a Musk prepustil veľkú časť zamestnancov spoločnosti, vrátane tých, ktorí sa venovali boju s dezinformáciami. Umožnil tak návrat neonacistov a ďalších osôb, ktoré boli predtým z platformy vylúčené, a ukončil pravidlá sociálnej siete zakazujúce šírenie dezinformácií o ochorení covid-19, píše AP.

Platforma niekoľko rokov označovala štátom kontrolované médiá ako sú ruská televízia RT alebo čínska tlačová agentúra Nová Čína. Na začiatku apríla Twitter toto označenie pripojil tiež okrem iného k hlavnému účtu americkej verejnoprávnej rozhlasovej siete NPR, akokoľvek dovtedy explicitne uvádzal, že táto inštitúcia do kategórie nespadá, keďže disponuje redakčnou nezávislosťou. Označenie u všetkých v tichosti zmizlo po tom, ako NPR a ďalšie médiá protestovali a oznámili, že už nebudú Twitter používať.
VIDEO: Na ruské zlo nezabudnú. Nad Bučou veje ukrajinská vlajkaSpoločnosť Twitter rovnako ako predchádzajúce zmeny krok nevysvetlila. Majiteľ firmy Musk minulý týždeň v rozhovore s BBC povedal, že jeho firma sa snaží byť pri klasifikácii médií presná, miliardár zároveň v poslednom čase opakovane dáva najavo nesympatie voči tradičným médiám.